Wednesday, March 2, 2011

Courbet

La expoziţia asta am ajuns, la fel ca în anul precedent la Botticelli, în ultima săptămînă. Era de mult pe agenda de lucru:-) şi pînă la urmă am fixat o zi, i-am comunicat lui P. că dacă nu poate atunci, mă duc fără el şi aşa s-a şi întîmplat. Am ales o zi de joi cînd era deschis pînă la 22, m-am mirat teribil că nu era coadă la bilete, am hălăduit prin Frankfurt cu biletul în buzunar şi-apoi m-am aplecat spre cultură.


Nu găsesc titlul tabloului de mai sus, am dat de ceva asemănător care se cheamă "Apus pe lacul Geneva" :-)


O traducere semi mot à mot - "Fac pînă şi pietrele să gîndească."


The Cliffs at Etretat, 1869


The Wounded Man - mi-a povestit psihoterapeuta de el, că iniţial trebuia să fie o pictură (!) a lui Courbet şi a iubitei lui, doar că s-au despărţit, aşa că a ieşit un autoportret cu un inima sîngerîndă, ce frumos şi romantic! :-)


Le désespéré - tabloul ăsta a fost cumva "titlul" expoziţiei, l-am văzut pe diverse reclame şi m-a convins:-)


La jeune baigneuse


The Young Ladies of the Banks of the Seine


The Meeting: Bonjour Monsieur Courbet


The Peasants from Flagey returning from the Fair


Jo, La belle Irlandaise

Bonus pentru Ionuca:-)


Portrait de Juliette Courbet endormie


Femme assise, endormie, tenant un livre

Bonus final


View of Frankfurt of Main

Mi-a plăcut teribil, deşi m-au durut picioruşele şi spinările de mai mare dragu' :-s, am recunoscut cîteva exponate probabil de la orele din franceză din liceu şi m-am bucurat. La început am făcut poze pe ascuns pînă m-a întrebat o supraveghetoare dacă am autorizaţie, la care am dat din colţ în colţ, doar că ea mi-a explicat că nu costă nimic şi durează puţin, aşa că am mers din nou la bilete, am completat o declaraţie şi am primit o bulină lipicioasă pe care mi-am pus-o în frunte ca indiencele iniţial. Mă rog, apoi am ţinut-o-n piept, aşa că n-am nici o scuză că nu-s bine încadrate domniile lor pozele.

5 comments:

  1. Le désespéré îl avem si noi pe usha de la buda:))

    ReplyDelete
  2. Oh, e foarte fain desenul cu cititoarea, dar ce frumos e el! :D

    ReplyDelete
  3. Adi,
    tre să mai fac o vizită budei voastră, că nu-mi amintesc! trimite jpg:-)

    Ionuca,
    îs două desene cu cititoare:-P, dar da, el e chipeş foc, mi-o fo ruşine să scriu asta în post :emoticon emoţionat roşietic: :-)

    ReplyDelete
  4. Da, "Apus pe lacul Geneva se numește" (1876) :) Iar mă gândesc cât e de mișto să trăiești într-o țară civilizată, în care expozițiile temporare cu lucrări ale marilor artiști nu sunt o chestie care se întâmplă din 4 în 4 ani. Uff!

    ReplyDelete
  5. La ordinea zilei: La Multi Ani, sa fii si sa fiti sanatosi, sa vina mai repede si primavara si în linii mari sa fie bine!

    ReplyDelete