Wednesday, June 10, 2015

Meno Sebastiano Argenti

Într-o zi m-au lovit amintirile. Nu cine ştie ce multe, da' oricum!

Sînt convinsă că toţi cei din generaţia mea (care sînteţi? :D) ştiu cine e personajul din titlu. P. nu are atîta cultură cinematografică, aşa că nu a auzit de, nu a văzut Gheaţa verde. Cum era de aşteptat, filmul nu se găseşte pe nicăieri, asta după ce am făcut reclamă, vai, sigur o să-ţi placă, e cu acţiuneeee şi cu actori cunoscuţi (Omar Shariff, Ryan O'Neal) :D (şi cu mult suspans, ceea ce de fapt l-ar cam scoate de pe o listă a filmelor la care mă uit eu în general, ca să nu-mi stea inima-n loc).

Ei, dacă nu-l găsim pe ăsta, hai să încercăm cu altul (cu Jane Seymour şi Christopher Reeve) care a făcut valuri cînd eram eu copil în România. Undeva, cîndva. Nici pe ăsta nu-l găsim. Astfel se încheie scurta listă :D cu filme de care-mi amintesc eu că le-am văzut de nenumărate ori.

Şi-mi mai amintesc că se plîngea mama la cinematograf că "iar au tăiat!" din film. Şi încercînd să mă prind la ce se referă tăiatul ăsta, că nu se vedeau găuri pe ecran (!!), am ajuns la concluzia că de fiecare dată cînd se schimba cadrul, clar, au tăiat. Erau pe cîmpul de luptă şi deodată se certau în senat, mama, mama, ai văzut, au tăiat! :D

Azi mă duc să mă tundă Diana. Diana mea născută aici din părinţi sîrbi şi care acasă vorbeşte o română destul de veche, în care la "minge" se spune "dop" şi din vocabularul ei românesc lipseşte "deodată" şi nu ştiu cum fac, că de fiecare dată cînd vorbim, folosesc "deodată" şi apoi i-l traduc în germană.

A, da, de ce filme din copilăria comunistă vă amintiţi? :) (ce drăguţă e construcţia asta în română, în speranţa că e corectă :D, "de ce" care nu înseamnă "de ce?" :>.)

Ca să nu vă mai zic (celor care încă nu ştiţi!) că 1. săptămîna trecută am mai copt o compunere (în franceză) :D şi 2. ieri am aflat că am luat 1,0 la compunerea din iarnă în franceză (!!!!!!!!!!), iuhu! (nota cea mai mică în lumea noastră :D, dar cea mai rîvnită în Germania, căci perfection!)

Şi după ce-am predat compunerea (cu 26 de ore întîrziere, ah, o nimica toată... :D), m-am dus la cursuri după patru ore de somn, am asistat la franceză şi arameică (că n-am participat) şi apoi, ca să nu dorm de la 5 seara, m-am dus prin oraş, unde am ajuns la cinema, unde n-am adormit (wow!) şi am văzut un film drăguţ (!) la care nu aş fi intrat premeditat, că nu-s fană Kate Winslet (îmi pare rău, trei ceasuri pe scaun la Titanic m-au marcat aproape forevă). Dar A Little Chaos a mers, cu mîna pe inimă zic că nu mi-am dat seama cînd au trecut două ore (!), l-am văzut în germană, vocea actorului principal mi s-a părut foarte interesantă ca să nu zic segxy :D şi am mai fost şi luni o dată, să-l aud şi-n original, care n-a mai avut atîta farmec (urăsc filmele dublate, asta e excepţia), da' tot a mers. Şi dacă reuşesc să mai ajung prin zona cinematografului cît mai rulează filmul, intenţionez să-l mai văd (da-n germană pliz :D). În germană se cheamă, parcă mai inspirat, adică să ai o vagă idee despre ce e filmul înainte de a-ţi lua bilet, bine, dacă nu ai văzut reclama (care în capul meu nu se cheamă trailer), Grădinăreasa (!) din Versailles.

9 comments:

  1. asa i se spunea tatei in copilaria mea, Meno Sebastiano Argenti. Adora filmul Gheata Verde si pe Omar Shariff. Am filmul. L-am gasit acum cativa ani pe net...
    R.

    ReplyDelete
  2. R.,
    mulţumesc pentru comentariu. Sper să găsesc şi eu filmul la un moment dat. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. as vrea sa ti-l pot trimite cumva. Cum as putea sa fac?
      R.

      Delete
    2. am reusit cu fastupload...
      http://fastupload.rol.ro/0c035e01b5c6e3a4bfc2b3d0790a381b.html
      R.

      Delete
  3. Hihi, ce de amintiri mi-ai trezit și mie când ai pomenit de Undeva, cândva! Am fost terminată după ce am văzut filmul ăsta, am suferit și am plâns zile în șir. Nu mai știu ce vârstă aveam (nu pot să-mi corelez niciodată amintirile cu vârsta), dar eram în generală, cred. Tot atunci eram îndrăgostită (fără speranță) de Jason Donovan - am început să bâzâi când am văzut un concert cu el transmis la teve - deci a fost o perioadă de instabilitate emoțională pentru mine. :))

    Nu-mi amintesc de Gheaţa verde, nici de Meno Sebastiano Argenti, poate nu am văzut filmul. Părinții nu mă lăsau întotdeauna să mă uit la televizor, cred că am ratat multe filme în felul ăsta. Dar îmi amintesc de unul pe care nu am reușit să-l identific pe Imdb - probabil o prostioară de film - cu o casă aparent bântuită în care ajung niște marinari. Tot ce-mi amintesc sunt marinarii în casă și o galerie de portrete pe o scară ce duce la etaj, cu niște ochi care privesc prin găvanele tablourilor. Dacă tu știi ce film o fi ăsta, ți-aș rămâne recunoscătoare pe veci!

    Nu știu dacă le-am văzut în copilăria comunistă (chiar nu pot face corelații), dar îmi mai vin în minte Profesorul distrat, Contele de Monte Cristo și câteva filme indiene văzute la cinematograful din cartier (printre care și Vagabondul).

    ReplyDelete
  4. Vio, ia d'aci Undeva, candva
    Mai sap dupa Gheata verde :)

    ReplyDelete
  5. Filme din perioada comunista? La cinema: O floare si 2 gradinari, Ceva cu Moscova si iubirea...Primul mers la cinema a fost la 5-6 ani, cu mama. Eu am lasat-o si m-am dus in primul rand - era un film cu o familie ce divorta, copiii stresati etc. Stiu ca nu reuseam sa citesc tot (banui ca nu dadeam suficient de repede capul ca girofarul) asa ca in timpul filmului m-am ridicat in picioare si mers prin sala strigand: mama mama tu unde esti?

    Sau miercuri seara la tv a fost Singur pe lume in 3-4 episoade si tin minte secventa cu clatitele si alta data Fram ursul polar si tin minte ca am plans ca se inneaca ursul (desi apoi am vazut ca stie sa innoate), si evident Marco Polo, si multe multe filme propagandiste, unu cu Mircea Diaconu si un vapor in flacari pe la Galati pe care l-am vazut de vreo 3 ori dar tot imi era teama ca de data asta sigur va exploda fix sau va ajunge in dreptul apartamentului verisoarei ce sta pe faleza (din Tulcea, dar mie imi erau aproape in mintea mea de atunci) iar Liceenii eheeee....liceenii.
    E paradoxal, desi aveam access la fuarte putine filme bune, si altea mai proaste ca medica bunelor, imi aduc aminte cu drag de ele. Tinem minte mai usor binele.....desi inca o data o ora la coada iarna la lapte nu as mai sta.

    Stiti ce adoram? Teleenciclopedia. Cred ca m-am uitat cu drag pana pe la 18 ani.

    ReplyDelete
  6. THE filmul vazut in comunism la cinema: Liceenii! Cind eram desigur sensibil mai mica decit virsta personajelor, dar e cu atit mai palpitant!

    ReplyDelete
  7. Mă scuzați, da se pare că nu am mai răspuns pe aici! Șocșigroază!
    Mi-am mai adus aminte de: Racheta albă (nu cred că mi-a plăcut realmente, dar mărturisesc în clar că nu chiar înțelegeam dialectul dă bucurești care se vorbea în acest serial!), un film chinezesc în care viitoarea mireasă e mai înaltă ca el care ea e în echipa de baschet și familia lui se împotrivește și el ține piept familiei și le zice vreți să fim o familie de pitici peste cîteva generații? ceva tristeți menalcoolice asiaticocoreene gen Se întorc cocorii or așa.

    ReplyDelete