Thursday, September 17, 2015

Shalom Auslander - Vorsicht, bissiger Gott (Atenţie, Dumnezeu care muşcă)* acum şi cu probă de lectură!!!

Probabil jumătate de blogosferă a citit/auzit de Speranţa: o tragedie. Eu n-am citit-o încă, deşi am început-o şi m-am luat cu altceva (nici nu mai ştiu cu ce, nici nu contează).
Am dat în schimb la reduceri peste cărticica asta, a, am scanat coperta, azi cu poză!



de povestiri, din care am citit patru cred trei, bestiale toate. Recomand fierbinte. Titlul în engleză e Beware of God.
Dacă vreţi să aflaţi despre războiul din familia Bernstein, în care fiecare soţ are pregătită sub pat o valijoară, pentru cînd vine Mesia sau nu se ştie niciodată - sau despre Bobo, cimpanzeul care se urăşte pe sine şi îşi cere scuze de la vecina sa de la grădina zoologică, Esmeralda - sau despre Mîna ocrotitoare de sus, unde Dumnezeu se luptă cu o migrenă, iar Moartea şi Lucifer fac liste pro şi contra în ceea ce priveşte fumatul şi tuberculoza, vă invit la lectură. Traducerea în germană e bestială, îmi imaginez că originalul trebuie să fie delicios (ay!).
Mi-a amintit de stilul lui Woody Allen, care-mi place la nebunie şi cred că ambii autori au o anumită doză de "duşi cu pluta". Versiunea mea are un capitol bonus care se numeşte "Glosar pe care mi l-a băgat pe gît lectorul meu pentru ediţia germană" şi care conţine într-adevăr un glosar foarte amuzant. :D
*cred că "Atenţie, Dumnezeu rău!" în care înlocuim "cîine" cu "Dumnezeu" e o traducere foarte potrivită, dar ce te faci dacă un cîine e rău, dar ţine în el, ca-n bancul cu pricina? Am preferat să merg la sigur cu muşcatul. V-aş da link la banc, dar toate site-urile mă pun să dau like paginii pe facebook, care să lăsăm.

LE O persuană bine intenţionată mi-a dat --->link<--- cu un preview din gugle bucs. Mi se pare că se poate citi integral (erată: lipsesc două pagini, 7 şi 8) prima povestire în engleză. Senkiu!!! :>

7 comments:

  1. Nu știu decît bancul cu cîinele rău care nu papă tot. :D

    Sper să se traducă-n română că sună foarte bine ce ne spui tu mai sus. :)

    ReplyDelete
  2. LP,
    bancul era cu Bulă care se duce în vizită la Ştrulă care la poartă are plăcuţă cu "atenţie! cîine rău!". Bulă intră aşa temător în curte, se aşteaptă să se abată peste el o namilă de dulău, nu vede nimic spectaculos, nu aude nimic înfiorător, dă să intre în casă (bancul nu explică de ce intră el în loc să-i deschidă Ştrulă, poate îi trimisese un SMS şi îl aştepta...).
    Pe uşa casei iar tăbliţă cu "Atenţie! Cîine rău! Intraţi pe propria răspundere!!!". Bulă îşi face cruce, intră, îl vede pe Ştrulă, îţi mai revine totuşi din spaimă şi cere o explicaţie, după ce vede şi un cîine apatic într-un colţ:
    -Băi Ştrulă, da' care-i faza cu atenţionările astea cu cîine rău? Că mă aşteptam să fiu mîncat pînă acum sau măcar muşcat de-un picior!?
    -Păi e foarte rău cîinele, dar ţine în el!

    Mda, tu poţi să citeşti în engleză, da' nu ştiu dacă o să-ţi placă, dacă ai dat doar 3 * Căsniciei. Oaaaai, Gaaaad, oaaaaai? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Păi care-i legătura? Cartea asta pare foarte diferită de Căsnicie. :D

      Delete
    2. Da' cher să esplici olea cum fu Căsnicie? Cu mare drag chiar la postu' de pe bloc aferent. :D
      ;;)

      Delete
  3. Vai, Vio, acum e cu aprobare? Dar prefer decît cu doveditul că nu-s spam, că mi se pare prea solicitant psihic.

    LE: E cu aprobare doar la postarea aia. La asta e tot cu teste de inteligență. :(

    ReplyDelete
  4. LP,
    dă şi tu o poză cu ecranu la un post actual cînd vrei să comentezi, că io evident nu am idee prin ce munci tre' să treacăcomentatoru' ca să reuşească să posteze.

    Aia cu aprobarea e la postări mai vechi de 14-15 zile, se întîmplă foarte rar să se comenteze din urmă. Pardon! :D Sper că nu eşti ff traumatizată. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Păi deloghează-te și comentează cu nume/adresă urele ca să vezi cum e. Îți zice să selectezi toate pozele cu floricele, de ex. Dar pozele-s cam aiurea și nu-ntotdeauna îți dai seama ce-i în ele. Dar oricum, din maximum trei încercări reușesc.

      Delete