Saturday, July 30, 2016

Varşovia 2013 (4)

În zare se zăreşte barbacana! Nu cred că am dat de cuvîntul ăsta în română pînă azi, aşa că vă pot oferi un truism: omul cît trăieşte învaţă! :> Ah, l-am întrebat şi pe P. şi nici el nu ştia, deşi el participă la diferite aventuri medievale în nişte jocuri de rol fantasy, deci sîntem amîndoi mai cultivaţi azi. :) Barbacana din Varşovia se poate vizita, linkul muzeului aici.


Adică dacă ruşii pot, polonezii de ce n-ar putea? Sticlă de votcă Chopin folosită pe post de decoraţiune. :>


O dovadă că nu totul trebuie să arate perfect nici măcar în buricul tîrgului capitalei.


Lumea făcea poze într-o veselie în piaţa centrală din centrul vechi. :) Casa din stînga, cu leul şi dragonul deasupra e chiar mai interesantă decît ce am fotografiat eu, mulţumiri, Street View!


Vin cu numele în engleză pentru căci pardon nu ştiu ce e aia archcathedral! Aşadar, St. John's Archcathedral. Cînd mă uit acum la poză, mai degrabă aş localiza-o în Amsterdam, dar e din Varşovia. :) (Poate pentru că e construită în stilul brick gothic (să traducă cine poate :D), care este bine reprezentat şi în Olanda. :>)


un restaurant


Tot prin oraşul vechi


În stînga Coloana/Columna lui Sigismund şi archcathedral de mai devreme


Neptunea mi s-a părut că sună foarte româneşte şi şi steagul de deasupra mi s-a părut a fi românesc, dar pe net am găsit doar informaţia conform căreia acolo se pot cumpăra suveniruri (mai ales mmm africane).


Nişte colţunaşi nemaipomenit de tradiţionali (habar n-aveam că pirogile (piroşti, tot wiki, săraca) sînt colţunaşi :>) pe care nu prea-mi amintesc unde i-am mîncat şi nici n-aş putea spune cum au fost, dar mi se pare că arătau bine. :))


No comments:

Post a Comment